söndag 30 november 2008

1:a Advent & julpynt

Julpyntningen har börjat hemma hos oss sen en tid tillbaka och jag smyger upp mer pynt dag för dag. Hur mycket får man pynta och länge måste man vänta med att sätta upp allt?! Enligt mamma skall man bara ta fram vissa grejjer till 1:a advent, exempelvis julgardiner, trädgårdsbelysning och så stakarna förstås. Jag fick tillsägelse när jag glatt berättade att jag gjort julpyssel, tex nejlikor i apelsinerna och att jag tagit in granris... Hon var orolig att jag inte skulle orka göra mer till julafton...När vi skall vara hemma hos oss. Då måste det ju vara juligt på högsta nivå. Men det är väl härligt att man kan njuta så länge man kan, eller? Vi har redan ätit upp en omgång lussekatter och druckit upp en flaska glögg. Smaskens.

Fin zinkburk köpt på Balders Hage


Tallrikshyllan äntligen uppe!! Vad skall man ha mer på den? Det känns inte som att det får plats några fler tallrikar. Någon som har tips?!


Den pryds nu av arvegods från farmor. Så fina tallrikar.


På fönsterbänken...


Hyacinter...

Inga kommentarer: